نکات مهم درباره چسب سرامیک

بررسی چسب سرامیک

چسب سرامیک بهترین چسب برای نصب سرامیک در حمام و دستشویی و کف آشپزخانه است. این چسب در مقابل رطوبت، آب و همچنین حرارت از خود مقاومت نشان می دهد. چسب سرامیک در مقابل یخبندان هم مقاوم است و از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار می باشد. هنگام استفاده از این چسب تا دو ساعت بعد از نصب هم می توان جای سرامیک ها را عوض نمود. برای نصب سرامیک ها باید ابتدا دمای محیط را مناسب کنید، دمای محیط باید تقریباً ۲۰ درجه سانتیگراد باشد.

وقتی می خواهید سرامیکی را روی سرامیک قدیمی چسب بزنید، باید سطح سرامیک قدیمی را زبر کنید تا عملیات چسب زدن خوب انجام شود. از این چسب ها به خاطر ویژگی های خاصی که دارند، در کف استخر ها، آب نماها و محیط های اینچنینی استفاده می کنند. از چسب های پودری بیشتر در کف استخرها استفاده می نمایند. چسب های خمیری معمولاً برای چسباندن سرامیک روی سرامیک قدیمی و سطوح دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب در مورد انواع چسب سرامیک و نحوه کار با آنها صحبت خواهیم کرد.

 


چسب سرامیک

 

نحوه استفاده از انواع چسب سرامیک

چسب سرامیک در دو مدل پودری و خمیری در بازار عرضه می شود. چسب پودری با آب مخلوط می شود و مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما بعد از خشک شدن در مقابل نفوذ آب و رطوبت مقاوم می گردد. چسب خمیری برای دیوارهای گچی و بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. چسب های خمیری علاوه بر مقاومت در مقابل آب، در مقابل مواد اسیدی و نفتی هم مقاوم می باشند. چسب پودری را باید حداقل ۱۵ دقیقه بعد از مخلوط کردن مورد استفاده قرار داد و بعد از پخش آن با ماله روی سطح هم، حداقل ۲۰ دقیقه زمان دارید تا سرامیک را نصب نمایید. چسب باز شده تا یک ساعت زمان دارد که مورد استفاده قرار گیرد وگرنه خشک و غیر قابل استفاده می شود. استفاده از این چسب ها ساده و راحت می باشد و به مهارت خیلی بالایی نیاز ندارد.

 

مزایای چسب سرامیک

استفاده از چسب سرامیک مزایای زیادی برای افراد به همراه خواهد داشت. بعضی از این مزایا را در ادامه ذکر می کنیم. مزایای چسب سرامیک عبارتند از:

۱– نصب سریع و راحت.

۲– داشتن استحکام بالا در زمان استفاده و بعد از آن.

۳– داشتن مقاومت زیاد در مقابل زمین لرزه.

۴– ایجاد قابلیت ضد ارتعاش بودن در سطح.

۵– وزن پایین برای سبک سازی نمودن کف و بدنه برای نما‌.

۶– مواد کمتر باعث آزاد سازی فضای بیشتری از ساختمان می شود.

۷– ایجاد عایق رطوبتی در محیط های مرطوب و شرجی.

۸– ایجاد آب بندی و جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل در مناطق پر باران.

۹– ایجاد عایق برای نما در مناطق گرم و سردسیر.

مدل های مختلف چسب سرامیک تمام این مزایا را دارند. تقاضا برای چسب های سرامیک به خاطر مزایای زیادی که دارند، افزایش پیدا کرده است. کارایی بالای این چسب ها و استفاده راحت از آنها، باعث جذب مشتریان زیادی به آن شده است.

 


استفاده از چسب سرامیک

 

خصوصیات چسب کاشی و سرامیک

چسب سرامیک نسبت به سایر مصالح ساختمانی در نصب کاشی و سرامیک کارایی بیشتری دارد و از مزیت های بیشتری برخوردار می باشد. بعضی از خصوصیات چسب های سرامیک عبارتند از:

۱– قدرت بالای چسبندگی:

چسب سرامیک دارای چسبندگی زیادی می باشد؛ همین عامل باعث شده است که موارد استفاده از آن نسبت به سایر ملات ها بیشتر باشد. این قدرت چسبندگی به خاطر عناصر و مواد سازنده آن است.

۲– مقاومت بالا و استحکام زیاد:

چسب سرامیک از مقاومت بالایی بعد از خشک شدن برخوردار است. این چسب ها باعث بالا رفتن استحکام سازه خواهد شد. این چسب ها در مقابل بارهای سنگین و همچنین زمین لرزه هم از خود مقاومت نشان می دهند.

۳– خاصیت ضد آب بودن:

چسب های سرامیک در برابر نفوذ رطوبت و آب مقاوم هستند. این چسب ها بعد از خشک شدن میزان نفوذ آب و رطوبت را به صفر می رسانند. چسب سرامیک به خاطر این خصوصیت در نصب سرامیک و کاشی های حمام و دستشویی، بسیار پرکاربرد است.

۴– استفاده ساده و راحت از چسب سرامیک:

طرز استفاده از چسب سرامیک بسیار ساده و راحت می باشد. این چسب ها به خاطر سبکی به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند. هر فردی که کمی از ساخت و ساز اطلاعات داشته باشد، به راحتی می تواند از این چسب ها استفاده نماید.

۵– داشتن صرفه اقتصادی:

با استفاده از میزان پایین چسب سرامیک، عملیات نصب کاشی و سرامیک به راحتی انجام می شود. قدرت بالای چسبندگی این چسب ها، باعث انجام کاشی کاری و نصب سرامیک با هزینه کمتر می شود. استفاده از این چسب ها برای کف و سطوح دیگر بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 


مزایای استفاده از چسب سرامیک

 

قیمت چسب سرامیک

چسب سرامیک به خاطر اینکه در مقدار کم هم جوابگوی نصب سرامیک و کاشی می باشد، حتی اگر از قیمت بالایی برخوردار باشد باز هم خرید آن به صرفه است. قیمت این چسب ها با توجه به عوامل مختلفی مانند: کیفیت، برند، مواد سازنده و خیلی عوامل دیگر تعیین می گردد. این چسب ها از کارایی بالایی برخوردار هستند و در سرامیک کردن خیلی از سطوح کاربرد دارند.

 

کلام آخر

چسب سرامیک نسبت به سایر ملات ها برای نصب کاشی و سرامیک در اولویت قرار دارد. این چسب از کارایی بالایی برخوردار است و استفاده از آن مزیت های زیادی به همراه خواهد داشت. استفاده نمودن از این چسب ها از نظر قیمت و میزان مصرف نیز به صرفه تر از مواد دیگر می باشد. این چسب ها در مقابل گرما، سرما، رطوبت، آب و خیلی عوامل دیگر مقاوم هستند و عمر سازه را بالا می برند. برای هر قسمت از ساختمان باید از چسب مناسب آن قسمت استفاده کرد. چسب های سرامیک علاوه بر مقاومت بالا، نظم و زیبایی خاصی را به سرامیک ها می دهند و سطوح را از بی نظمی ها و شلختگی های ناشی از ملات های دیگر حفظ می نمایند. با مطالعه این مطلب با چسب سرامیک و موارد کاربرد آن آشنا شده اید و مزیت های استفاده از این چسب ها را شناخته اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *