آنچه باید درباره چسب کاشی و سرامیک بدانید

معرفی چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک از بهترین چسب ها جهت نصب کاشی و سرامیک در صنعت ساختمان سازی می باشد. این چسب ها به خاطر کاربرد ساده تر و راحت تر از طرفداران زیادی جهت استفاده در دکوراسیون منازل برخوردار هستند. امروزه چسب کاشی بسیار پر فروش شده و نظر اکثریت کاشی کاران را به خود جلب نموده است. چسب های کاشی و سرامیک در دو مدل پودری و خمیری عرضه می شوند. هر چه قدرت چسبانندگی این چسب ها بیشتر باشد، کیفیت کار بالاتر خواهد بود. مقاومت بالای این چسب ها در مقابل تغییرات دمایی و نفوذ آب باعث ماندگاری بیشتر سازه ها می شود. این مقاله در مورد چسب کاشی و سرامیک نوشته شده است و کارایی بالای این چسب را نشان می دهد. اگر دوست دارید با این چسب و فواید آن بیشتر آشنا شوید، با ما همراه شوید.

 


چسب کاشی و سرامیک

 

مزایای چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک نسبت به مصالح قدیمی که برای نصب کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می گرفتند، از مزیت های بیشتری برخوردار هستند. این چسب از نظر استحکام و سهولت اجرا از همه مصالح دیگر بهتر است و از نظر مقاومت هم در سطح بالایی قرار دارد. بعضی از مزیت های استفاده از چسب کاشی و سرامیک را در ادامه ذکر می کنیم.

۱– داشتن کارایی بالا در پر کردن درز های خالی مابین کاشی و سرامیک ها.

۲– با استفاده از این چسب ها سطوح با ظرافت بیشتری جلوه داده می شوند.

۳– برخورداری از مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت به داخل سطوح.

۴– استفاده آسان باعث کارایی بیشتر این چسب ها در صنعت ساختمان سازی و ساخت دکوراسیون شده است.

۵– کیفیت نصب و اتصال کاشی و سرامیک ها هم با به کار گرفتن این چسب افزایش می یابد.

۶– تغییرات دما روی این چسب ها بدون تأثیر است. چسب کاشی و سرامیک در موقع استفاده انقباض پیدا نمی کند و ترک نمی خورد.

۷– تولید این چسب ها در رنگ های مختلف نیاز خریداران را برطرف می نماید.

۸– گذشت زمان تأثیری روی میزان مقاومت و قدرت چسبندگی چسب ها ندارد.

۹–  استفاده از چسب کاشی و سرامیک از نظر قیمت به صرفه تر از مصالح دیگر می باشد.

۱۰– چسب ها باعث می شوند که فضای کمتری برای نصب کاشی و سرامیک اشغال شود، در نتیجه فضای آزاد بیشتری وجود داشته باشد.

علاوه بر مزیت هایی که در بالا ذکر کردیم، چسب کاشی و سرامیک از نظر بالا بردن سرعت نصب کاشی  و هزینه بری کمتر مورد علاقه افراد می باشد. این چسب ها به خاطر اینکه بسیار سریع و راحت عملیات نصب کاشی را انجام می دهند، از فروش بالایی برخوردار هستند.

 


نصب کاشی و سرامیک

 

کاربردهای چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک به دو نوع مختلف پودری و خمیری تقسیم می شوند، در ادامه کاربردهای هر دو نوع چسب را بیان می کنیم.

کاربرد چسب کاشی و سرامیک پودری:

از چسب کاشی پودری برای دیوارهای آجری، متصل کردن سنگ های مصنوعی و همچنین طبیعی، نصب کاشی روی کاشی های قدیمی، نصب موزاییک ها و… استفاده می کنند. این چسب ها گزینه مناسبی برای استفاده در کف استخرها و سرویس بهداشتی می باشند. این نوع چسب برای استفاده باید با آب ترکیب شود. این چسب بهترین انتخاب برای چسباندن کاشی روی کاشی قدیمی است. با استفاده از چسب کاشی و سرامیک پودری، سرعت انجام کار، کیفیت آن، تنوع در کار بالا خواهد رفت. ناگفته نماند استفاده از چسب پودری روی سطوح گچی فکر مناسبی نمی باشد.

کاربرد چسب کاشی و سرامیک خمیری:

چسب کاشی و سرامیک خمیری معمولاً برای محیط های کم رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب تقریباً آماده است و به محض باز کردن می توان آن را به کار گرفت. از این چسب ها نباید برای کاشی های شیشه ای استفاده نمود. مقاومت چسب کاشی خمیری در مقابل رطوبت و حرارت پایین می باشد، در محیط های مرطوب استفاده از این چسب اشتباه است. ماندگاری این چسب ها بالا می باشد. از چسب خمیری برای چسباندن سطوح مختلف استفاده می شود. در فضای داخلی و بیرونی ساختمان به راحتی می توان از این چسب استفاده نمود. این چسب باعث افزایش مقاومت سازه در مقابل زمین لرزه یا نشست می شود.

 


نصب سرامیک

 

تفاوت چسب خمیری و پودری

مهمترین تفاوت چسب کاشی و سرامیک خمیری و پودری مربوط به نحوه خشک شدن آنها می باشد. چسب های خمیری با تبخیر اما چسب های پودری به شکل شیمیایی خشک می گردند. خشک شدن چسب پودری سریعتر از چسب خمیری است. چسب های پودری طول عمر بالاتری نسبت به چسب های خمیری دارند. چسب های خمیری چون که از قبل آماده هستند از تاریخ انقضای کمتری برخوردار می باشند تا چسب های پودری. میزان مصرف چسب پودری برای یک متراژ مشخص کمتر از میزان چسب خمیری برای همان متراژ است. چسب پودری ارزان تر از چسب خمیری می باشد. از چسب های پودری در محیط هایی که رطوبت زیاد باشد استفاده می کنند، در کف استخر بهترین گزینه استفاده از چسب پودری است.

کلام آخر

چسب کاشی و سرامیک به راحتی از روی سرامیک ها پاک می شود و نیاز به تمیزکاری زیادی ندارد. مواد سازنده چسب ها با هم فرق دارد، هر کدام از این چسب ها برای قسمتی از ساختمان کاربرد دارند. روش های سنتی برای نصب کاشی و سرامیک به خاطر سختی استفاده و زمان بر بودن کنار گذاشته شده اند. معمولاً زیبایی که این چسب ها به ظرافت سرامیک ها بعد از نصب می دهند، انگیزه بیشتر کاشی کاران برای استفاده از چسب ها می باشند.

برای استفاده نمودن از چسب کاشی باید اول سطح را آماده سازی کنید، سپس به دنبال پیاده کردن چیدمان درست کاشی و سرامیک باشید. باید از میزان چسبندگی چسب مطمئن باشید و به میزان کافی از آن استفاده نمایید. هیچوقت اجازه ندهید چسب با چشم شما برخورد کند، در صورت برخورد آن را با صابون بشویید. هنگام بکارگیری چسب حتماً از دستکش و عینک استفاده کنید تا به مشکل برنخورید. با مطالعه مقاله با چسب کاشی و سرامیک آشنا می شوید و تفاوت انواع چسب ها را درک خواهید نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *