آنچه باید درباره قیمت چسب کاشی بدانید

بررسی چسب کاشی

چسب کاشی برای چسباندن کاشی ها روی دیوار به کار گرفته می شود. قیمت چسب کاشی با توجه به میزان چسبندگی آن متفاوت می باشد. این چسب قابلیت پر کردن درزهای خالی بین سرامیک و کاشی ها را دارد. چسب های کاشی در وزن ها و بسته بندی های مختلف تولید و در بازار عرضه می شوند. چسب کاشی از سیمان پرتلند و پلیمرهایی از جمله اپوکسی و ذرات سنگدانه ساخته شده و برای سطوح شیشه ای، چوبی و سیمانی به کار گرفته می شود. چسب های کاشی در کارهای ساختمانی بسیار پرکاربرد می باشند و به دو شکل پودری و خمیری، قابل استفاده هستند. در این مطلب در مورد چسب های کاشی و قیمت چسب کاشی صحبت می کنیم. کاشی کاران امروزه بیشترین استفاده را از چسب های کاشی می برند و کاری مرتب و خوش نما تحویل می دهند.

 


چسب کاشی

 

بررسی قیمت چسب کاشی

قیمت چسب کاشی با توجه به انواع مختلف آن، مواد سازنده و میزان چسبندگی آن تعیین می شود. این چسب ها روش های سنتی مانند دوغاب را کنار زده و جایگزین بسیار خوبی محسوب می شوند. چسبندگی بالای این کاشی ها باعث می شود، کاشی ها با ظرافت و زیبایی خاصی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. از این چسب برای تثبیت نمودن کاشی روی دیوار و سطوح دیگر استفاده می گردد. چسب های کاشی از چسب های پر مصرف در کارهای ساختمانی می باشند. امروزه تقاضا برای این چسب ها به خاطر کارایی بالا، استفاده ساده و سریع و نصب منظم کاشی و سنگ ها افزایش پیدا کرده است.

مقاومت چسب کاشی نسبت به سایر روش ها بیشتر می باشد، همین امر هم روی قیمت چسب کاشی تأثیر گذار خواهد بود. چسب پودری از سیمان و مواد معدنی، ساخته شده است و برای استفاده از آن باید با آب ترکیب شود. چسب خمیری بسیار پر کاربرد تر از مدل پودری است و از نظر ایجاد ظرافت و زیبایی کار، در سطح بالاتری قرار دارد. این چسب ها با قیمت های مختلف در بازار عرضه می شوند. اگر به دنبال خرید یک چسب با کیفیت هستید باید هزینه بیشتری بکنید.

 


کاربرد چسب کاشی

 

کاربرد چسب سرامیک و کاشی

انواع چسب کاشی و سرامیک برای چسباندن سرامیک، کاشی و حتی بعضی از سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهید چسب با کیفیت انتخاب کنید و از نصب کاشی ها خیالتان راحت باشد، باید قیمت چسب کاشی را هم مد نظر قرار دهید. برای انجام کارهای مربوط به دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان ها هم از این چسب ها استفاده می کنند. با استفاده از این چسب ها نامنظمی هایی که در نصب کاشی و سرامیک ها قبلاً دیده میشد، از بین می روند و جلوه خوبی به سطوح داده می شود. این چسب ها کار کاشی کاران را راحت تر کرده اند.

چسب کاشی خاصیت ضد آبی دارد و برای استفاده در محیط های مرطوب بسیار مناسب می باشد. برای درزگیری و همچنین پر نمودن شکاف های ساختمانی می توان از چسب های کاشی استفاده نمود. چسب های کاشی برای چسباندن کاشی روی سطوح قدیمی هم به کار گرفته می شوند، به این شیوه می توانند جلوه خوبی به سطوح قدیمی و رنگ و رو رفته بدهند.

 


چسب کاشی پودری

 

دسته بندی و قیمت چسب کاشی  

همانطور که در بالا ذکر کردیم قیمت چسب کاشی با توجه به فاکتورهای مختلف متفاوت می باشد. بیشترین تأثیر را در قیمت این چسب ها موادی دارند که چسب از آنها ساخته شده است.

بعضی از این فاکتورها عبارتند از:

۱– مواد سازنده:

قیمت چسب کاشی با توجه به مواد سازنده آن تعیین می شود. دو مدل چسب خمیری و پودری، هر کدام مواد سازنده متفاوتی دارند و طریقه استفاده از آنها هم با یکدیگر فرق دارد. هر کدام از این چسب ها قیمت خاص خود را دارند و در مراحل مختلف ساختمان سازی به کار گرفته می شوند.

۲– نوع کاربری:

علاوه بر مواد سازنده که موجب تفاوت در قیمت چسب کاشی می شوند، تفاوت در کاربرد هم باعث اختلاف در قیمت آنها می شود. هر دو مدل چسب ها از طرفداران و متقاضیان زیادی برخوردار هستند، در کل کار با چسب خمیری راحت تر می باشد. بعضی از چسب ها در نمای بیرونی ساختمان ها، بیشتر کاربرد دارند و بعضی برای نصب کاشی در فضای داخلی و دکوراسیون به کار می روند.

۳– درجه چسبندگی:

با توجه به درجه چسبندگی میزان کیفیت اتصال کاشی ها به سطوح تعیین می شود. هر چه درجه چسبندگی  بیشتر باشد مطمئنا قیمت چسب کاشی هم بیشتر خواهد بود. در درجه های بالای چسبندگی حتی می توان از چسب های کاشی، برای چسباندن کاشی به کاشی زیرین هم استفاده نمود. چسب های کاشی به گریدهای مختلفی تقسیم می شوند.

چند فاکتور بیان شده در بالا فقط نمونه هایی از عوامل تعیین قیمت انواع چسب های کاشی می باشند. قیمت چسب کاشی بر طبق عوامل مختلفی تعیین می شود؛ ولی نوسانات بازار هم  نقش مهمی در تعیین این قیمت ها دارد. تولید کننده های مختلف و برندهای مختلف چسب ها هم روی قیمت چسب ها تاثیر گذار هستند. اینکه چسب خارجی باشد یا تولید داخل و یا میزان اعتبار و معروفیت برند، نقش پر رنگی در تعیین قیمت چسب کاشی بر عهده دارند. هر چه برند یا تولید کننده یک چسب معروف تر باشد، قیمت آن هم بالاتر خواهد بود.

 

کلام آخر

قیمت چسب کاشی را می توان از فروشگاه ها، نمایندگی ها و سایت های مختلف جستجو نمود. ناگفته نماند نکته مهم در انتخاب چسب قیمت آن نیست، بلکه باید به کیفیت و میزان چسبندگی آن توجه نمایید. امروزه به خاطر سهولت کار و همچنین کارایی بالای این چسب ها، بیشتر کاشی کاران از چسب های کاشی استفاده می کنند. این چسب ها زیبایی ساختمان را بالا برده و آن را از روش های سنتی منظم تر می کنند.

با مطالعه این مطلب با قیمت چسب کاشی و انواع چسب ها آشنا شده اید. چسب ها را با توجه به کارایی که دارند باید مورد استفاده قرار دهید. برای چسباندن کاشی و سرامیک به سطوح مختلف این چسب ها گزینه های مناسبی می باشند. خاصیت ضد آبی، قابلیت چسبندگی بالا، مقاومت بالا و… همگی باعث جذب متقاضیان زیادی به این چسب ها شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *